U principiu ditermocoppiaa misurazione di a temperatura si basa annantu à l'effettu termoelettricu. Cunnessu dui cunduttori o semiconduttori diversi in un anellu chjosu, quandu e temperature à e duie junzioni sò diverse, u putenziale termoelettricu serà generatu in u ciclu. Stu fenomenu hè chjamatu effettu piroelettricu, cunnisciutu ancu cum'è effettu Seebeck.
U putenziale termoelettricu generatu in u ciclu chjusu hè cumpostu di dui tipi di putenziali elettrici; u putenziale termoelettricu è u putenziale di cuntattu. U putenziale termoelettricu si riferisce à u putenziale elettricu pruduciutu da e duie estremità di u stessu cunduttore per via di diverse temperature. Diversi cunduttori anu densità di l'elettroni diffirenti, cusì generanu potenziali elettrici diffirenti. U putenziale di cuntattu significa quandu dui cunduttori diffirenti sò in cuntattu.
Perchè e so densità di l'elettroni sò diffirenti, una certa quantità di diffusione di l'elettroni si trova. Quandu ghjunghjenu à un certu equilibriu, u putenziale furmatu da u putenziale di cuntattu dipende da e proprietà di materiale di i dui cunduttori diffirenti è a temperatura di i so punti di cuntattu. Attualmente, utermocoppieutilizatu à l'internaziunale anu un standard. The termocoppie rigulamenti internaziunale sò spartuti in ottu divisioni diffirenti, vale à dì B, R, S, K, N, E, J è T, chì ponu misurà a bassa temperatura. Misura 270 gradi Celsius sottu à zero, è pò ghjunghje sin'à un altu di 1800 gradi Celsius.
Frà questi, B, R è S appartenenu à a serie di platinu ditermocoppie. Siccomu u platinu hè un metallu preziosu, sò ancu chjamati termocoppi di metalli preziosi è i restanti sò chjamati termocoppii di metalli à prezzu. Ci sò dui tipi di strutture termocoppia, tipu cumuni è tipu blindatu. Thermocouples ordinariu sò generalmente cumposti da thermode, tubu insulating, manica di mantenimentu è scatula di junction, mentri a termocoppia blindata hè una cumminazione di filu termocoppiu, materiale d'insulazione è manica di mantenimentu di metalli dopu l'assemblea, dopu à tiratu Una cumminazione solida formata da stretching.